Arkiv maj 2020

Derfor er det fedt at tage terapi-sessioner online

I disse tider er der mange af vores normale offline-aktiviteter, der er rykket ind i det online univers.

Har du brug for hjælp fra en terapeut, er der heldigvis også gode muligheder for at foretage sessioner via en computer.

Online terapi tilbydes blandt andet hos Balanz.dk. Du kan følge linket for at gå til hjemmesiden.

Hvad kræver det, hvis jeg vil gå til terapuet via en computer?

Det vigtigste er, at du har mulighed for at sidde uforstyrret et sted. Det skal være et sted, du synes er trygt og godt og der skal være ro, så du ikke pludselig bliver forstyrret af trætte unger eller telefonopkald. Sæt telefonen på lydløs og sørg for, at din partner kan tage sig af ungerne, eller at de er lagt i seng, inden du går igang.

Du skal naturligvis have adgang til en internetforbindelse. Og så skal du bruge en PC, eller en iPad/tablet eller eventuelt din telefon.

Føles naturligt efter kort tid

Ifølge Balanz.dk vil det typisk tage et par minutter for dig at vænne dig til at sidde foran en skærm, men herefter vil det føles helt naturligt og præcis på samme måde, som hvis du og terapeuten sad over for hinanden i samme rum.

Der er naturligvis også en række fordele ved at foretage sessionen online.

Du sparer tid og penge på transport, og så kan du foretage din terapi-session uanset hvor du befinder dig. Hvis du eksempelvis er ude at rejse eller i sommerhus et helt andet sted i landet, er det altså ingen hindring.

Godt at få hjælpe og inspiration udefra

Mange af os vil på et eller andet tidspunkt i livet oplevet, at vi har et problem eller en udfordring, som fylder meget i vores almindelige liv og hverdag. En udfordring, som du ikke rigtig formår at få løst op for og komme i bund med. 

I sådanne situationer kan det være behjælpeligt at få inspiration udefra. Det kan være, du finder en inspirerende coach på instagram og følger denne persons posts og live-opdateringer. Der er masser af inspirerende coaches og inspiratorer på internettet. Tag et kig på diverse blogs og på instagram for eksempel.

Det kan også være, du vil have glæde af at læse nogle selvhjælpsbøger, som kan hjælpe dig til personlig selvindsigt og udvikling på de områder, hvor det er relevant.

Og endelig er det altså en mulighed er altså at gå i terapi.